Spis treści
1. Jak działa handel na świecie?
Czy zastanawiałeś się kiedyś na czym polega handel (sprzedaż) z czysto ekonomicznego punktu widzenia?
Dla przykładu, weźmy sobie markę Coca-Cola, którą zna praktycznie każda osoba na całym świecie.
Dla Ciebie, gdy myślisz o Coca-Coli, masz przed oczami butelkę napoju na półce w sklepie, ale żeby ta butelka się tam znalazła, musi przejść bardzo długą drogą. Od producenta, przez ogromne centra logistyczne na każdym kontynencie, następnie hale logistyczne w każdym kraju, które pełnią rolę redystrybucyjną do sklepów hurtowych, takich jak Makro czy Selgros, a dopiero w tych centrach hurtowych w Coca-Colę zaopatrują się właściciele sklepów detalicznych, takich jak Żabka, Biedronka, Lidl, Lewiatan itp. po to abyś ty mógł u nich w końcu kupić swój upragniony produkt.
Kto za to wszystko płaci?
Produkcji jednej butelki Coca-Coli początkowo kosztuje 1zł, ale każdy wymieniony wyżej pośrednik, dodaje do tej ceny swoją prowizję (bo przecież muszą zarobić na swoją działalność) i dlatego ty płacisz w sklepie 7zł zamiast 1zł.
Oczywiście nie możemy również zapomnieć o kosztach reklamy, bez której, nikt by nie sięgnął po butelkę Coca-Coli ponieważ zwyczajnie nie wiedział by o istnieniu tej marki i jej produktów. Koszty reklamy są również wliczone w cenę produktu, którą płacisz w sklepie.
Tak to działa w każdej branży na całym świecie i wszyscy doskonale znają ten system. Ale nie każdy wie, że istnieje również alternatywny system dla takiego procesu handlu, który został nazwany marketingiem sieciowym.
2. Jak powstał marketing sieciowy?
W latach 50-tych XX wieku, zakończenie 2. Wojny Światowej spowodowało ogromny wzrost ekonomiczny na całym świecie. Był on szczególnie widoczny w Stanach Zjednoczonych, gdzie powstawało mnóstwo nowych firm produkujących kosmetyki oraz inne produkty codziennego użytku.
Jednak w codziennym funkcjonowaniu firm pojawił się spory problem – brak ludzi do pracy. Z powodu zbyt małej ilości przedstawicieli handlowych, pewne firmy wpadły na rewolucyjny pomysł. Ponieważ ich ogłoszenia o pracę spotykały się z niskim zainteresowaniem, zaproponowali swoim przedstawicielom, aby znaleźli nowe osoby i nauczyli ich swojego fachu oraz dodatkowo zaproponowali im, że otrzymają prowizję od sprzedaży swoich nowych osób – to była dla nich doskonała motywacja.
Tym sposobem, przedstawiciele handlowi docierali do osób, które posiadały już pracę (a jak ktoś pracuje to nie czyta ogłoszeń o pracę, stąd nie wiedział o tych nowych możliwościach) oraz proponowali im dodatkowe źródło dochodu bez konieczności rezygnowania z etatu.
Co więcej, po pewnym czasie, okazało się, że spośród tych nowych osób, niektórzy byli lepszymi sprzedawcami od pierwotnych przedstawicieli firmy, dlatego zaproponowano im, aby oni również znaleźli kolejne osoby do pracy.
Jakie były tego konsekwencje biznesowe?
Firmy, które zdecydowały się na ten rodzaj rozwoju, notowały ogromny wzrost sprzedaży, który powodował możliwość zrezygnowania ze sprzedaży detalicznej produktów w sklepach. Ten ruch przyniósł kolejne oszczędności więc prowizje dla sprzedawców również wzrosły.
Tym sposobem, dzięki sprytnej decyzji nowatorskich zarządów firm, stworzyli oni zupełnie nowy model biznesowy, który nie polegał na klasycznym łańcuchu dostaw (producent – centra logistyczne – hurtownia – sklep), a bazował jedynie na przedstawicielach firmy, którzy sami sprzedawali produkty oraz uczyli tego samego kolejne osoby i otrzymywali za to prowizję.
System ten został nazwany marketingiem sieciowym, ponieważ każdy przedstawiciel firmy, wprowadzając i szkoląc kolejne, nowe osoby, tworzy swoją własną sieć, dzięki której zarabia więcej pieniędzy niż z samej sprzedaży.
Marketing sieciowy jest częścią branży sprzedaży bezpośredniej – branży, która polega właśnie na oferowaniu towarów i usług bezpośrednio do klienta z pominięciem całego procesu handlu tradycyjnego.
3. PSSB
Co łączy Avon, Oriflame, AmWay, Vorwerk (Thermomix) i Forever? Wszystkie te oraz wiele innych firm łączy to, że należą do PSSB – Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.
PSSB to Stowarzyszenie, które istnieje w Polsce od 1994 roku, zrzesza największe firmy zajmujące się sprzedażą bezpośrednią oraz marketingiem sieciowym i jest rewelacyjną bazą wiedzy odnośnie statystyk w naszej branży.
Czy wiesz, że obecnie w Polsce w sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowym pracuje już ponad milion osób?
Spośród tych osób, dla aż 20% czyli ponad 200 tysięcy, marketing sieciowy i sprzedaż bezpośrednia są jedynym źródłem zarobku. A liczby te nadal rosną. Nieprzerwanie, od 1994 roku, PSSB notuje wzrost liczby osób pracujących w firmach z naszej branży.
Zobacz, krótki film, który świetnie wyjaśnia na czym polega sprzedaż bezpośrednia:
Obecnie w Polsce działa ponad 50 różnych firm w marketingu sieciowym. Dowiedzmy się więc dlaczego Forever jest dla Ciebie sprawdzonym wyborem i co zyskasz dzięki współpracy z tą firmą.
Nowoczesne produkty oraz potwierdzona historia sukcesów
Forever Living Products (obecnie nazwę skrócono do Forever), założona w 1978 roku przez Rexa Maughana, jest firmą wartą miliardy dolarów, która produkuje i sprzedaje setki produktów z branży wellness i beauty na całym świecie.
Na początek, zobacz krótki film, w którym prezes Forever – Aidan O’Hare doskonale przedstawia naszą firmę oraz jakie szanse może ona dać Tobie w rozwoju własnego biznesu:
lorem ipsum
lorem ipsum
lorem ipsum
Pomysły na posty do Social Mediów:
1. pokaż swoje dlaczego
dlaczego wybrałeś ten biznes / produkt / firmę
np. od wielu lat szukałam sposobu na lepsze samopoczucie, każdy sposób do tej pory nie działało bo było np. za dużo chemii, albo niesmaczne
swoimi słowami, tak żeby jak najwięcej osób mogło się przejrzeć w tej historii
2. sesje Q&A (np. live)
w jednym poście 1-2 pytania
3. testymoniale
wypowiedzi pisemne ze zdjęciem albo wideo osób z Twojej grupy (różne historie, z którymi mogą cię utożsamić czytający)
– Twoja historia, byłam nauczycielką…
– Paulina, z korpo do MLM
– Edyta
zawrzeć wszystkie grupy społeczne aby trafić do wszystkich
4. zaproszenia na wydarzenia
live, szkolenia, zoom
(kampanie, 2 tyg przed, tydzien przed, 2 dni przed, w dniu…)
5. wywiady z ekspertami
osoba z która robisz wywiad też umieszcza posty o tym aby wypromować Ciebie
6. rozwiązania problemów
wychodzisz zawsze od problemu:
być może zdarza Ci się podczas pracy że tracisz koncentrację i prostą prezentację robisz od kilku godzin i ciągle nie możesz się skupić?
zaczynasz pracę o 9, a 11 już nie masz siły? dowiedz się co może być przyczyna…
siedzący tryb życia, za dużo czasu przed komputerem, złe odżywianie, niedobór witamin, brak ruchu itp. – później piszesz co to powoduje i na końcu jakie Ty masz rozwiązanie = produkt
być może od czasu ciąży, trudniej jest Ci wrócić do wymarzonej sylwetki? Clean9
inny przykład – brak stabilizacji finansowej: co powiesz na dodatkowe 2000zł… czy jesteś już zmęczony pracą na etacie za niskie pieniądze… może ciągle nie masz wystarczająco dużo czasu dla swojej rodziny… później rozwijasz temat i proponujesz aby ktoś przyszedł na spotkanie z Tobą aby się dowiedzieć jak może pracować z Tobą
7. badania, nowinki, nowości z branży
statystyki – otyłość na świecie, albo depresja
8. tipy i porady
jak w 3 krokach zrobić…
jak zadbać o dłonie powyżej któregoś roku życia
jak zadbać o zdrowie swojego dziecka
najlepszy koktajl na zimę
rzeczy, które dla Ciebie są oczywiste, ale dla klientów już nie koniecznie
9. tutoriale
bardzo dokładne instrukcje jak coś zrobić
np. jak zaplanować swój dzień
10. Ty po godzinach (pasje, hobby, inspiracje)
11. real-time marketing
posty odpowiadające na sytuację na świecie
np. pory roku, dzień kobiet, koronawirus, dzień nauczyciela, święta, rozpoczęcie roku szkolnego
12. nagrody, wyróżnienia, bestsellery
13. ankiety, pytania o opinie, konkursy (angażowanie społeczności)
np. masz 4 ekspertów (do wywiadu) i dodaj post z ankietą: kogo chcecie zobaczyć w pierwszej kolejności (post informujący o tym że będzie cykl wywiadów z ekspertami i dodatkowo zaangażowanie Twojej społeczności)
np. pytanie o opinie na temat danego produktu
np. gdybyś zarobił ekstra 1000 albo 2000zł, na co byś je wydał?
14. konkursy angażujące społeczność
15. budowanie społeczności
co mogę dodać żeby odbiorcy poczuli się jak w społeczności, np. robię coś dla Was – dla społeczności, (np. szkolę się dla klientów)
Sklep Online Forever
Lejek sprzedażowy
- POZNAJ MNIE – darmowe treści (np. ebook)
- POLUB MNIE – prezent (np. dostęp do filmiku, szkolenia)
- ZAUFAJ MI
- KUP ODE MNIE – książka Pasja Rodzi Sukces / wpisanie do firmy / zakup pakietu
lorem ipsum
lorem ipsum